Detta behöver jag utveckla

axelinaackie.blogg.se / 19 Mars, 2014 - 10:00 / Allmänt


Mina händer - jag har en tendens att bli ganska hård i handen. Istället för att sitta och röra litegrann med handen tills hästen slutar dra så blir jag hård i handen. Detta handlar mycket om tålamod vilket jag också behöver bli bättre på.

Man-tagen - jag håller i manen över varje språng vilket jag personligen tycker är grymt. Jag får en så bra balans och kan hålla handen stilla med en bra eftergift utan att dra hästen i munnen över hindret. Men mamma tycker inte att det är bra att jag gör det för att jag inte kan påverka det sista galoppsprånget innan hindret som ofta kan vara avgörande om hästen river eller inte. 
Jag jobbar på det, haha!

Bra uttröttningsmetod - när mina hästar har lite för mycket energi brukar ridpassen inte bli sådär jätte bra eftersom att det inte går att arbeta en häst som har överskottsenergi.  Jag måste komma på en individuell metod som funkar till var och en så att de passen också kan bli bra.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: