Peter Erikssons utlåtande om Bosse var...

axelinaackie.blogg.se / 13 Maj, 2014 - 22:22 / Allmänt

...Han tyckte att han var en väldigt fin ponny, väldigt känslig men tyckte om honom och berömde honom mycket. Efter det att Peter hade ridit ett tag fick jag sitta upp och skillnaderna som jag lade märke till var att han lyssnade bättre för skänkeln först och främst men också att han lyssnade mer på mig över lag och hittade inte på egna hyss. Så istället för att röra sig frammåt när jag la på innerskänkeln flyttade han sig åt sidan. 
Sedan brukar han vara väldigt tittig. Aldrig på hinder men om det hänger en jacka på ridhusporten till exempel kollar han jätte mycket på den. Men idag kunde jag rida förbi vad som helst utan konstigheter. 
 
Han ska komma igen och kanske lite mer regelbundet och hjälpa både mig och Antonia. Det gick bra för sörran också btw, han red både Lillan och min childrenhäst Elenya och i slutet hoppade Sörran och E 150cm. Personligen hoppade jag ingenting, endast markarbete! :)
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: