Mer utvecklande att rida med bra ryttare

axelinaackie.blogg.se / 30 Oktober, 2014 - 17:19 / Allmänt

När vi var i Tyskland red vi alltid tillsammans med väldigt duktiga ryttare. Det var Rolf-Göran och hans beridare som red på väldigt fina hästar. Det var så skönt att rida tillsammans med dom för att man skärpte automatiskt till sig. Det var som att man tolereade mindre misstag och jag gjorde verkligen mitt bästa varje steg. Man vill ju inte vara smäst så därför blev det att jag tog det hela på större allvar. 
 
Rider jag däremot tillsammans med en häst som inte går på tygeln och är allmänt jobbig, då nöjer jag mig om den hästen jag sitter på går snällt och fint och håller sig på mattan. Mina krav sänks helt plötsligt. 
Om det sen kommer in en äkta dressyrhäst som gör byten vartannat och piruetter, då skulle nog mina krav höjas igen, jag skulle se på den dressyrhästen och tänka att det hade varit coolt att kunna göra så och sedan sträva efter det. 
 
Varför är det så då? Jag tror att det är för att man jämför sig för mycket med andra. Det är kanske inte så konstigt eftersom att det gör dom allra flesta. Men det är lite lustigt att jag rider bättre om jag rider tillsammans med bra ryttare, iallafall när jag rider på marken. 
One of a kind<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: