En dag närmare helg!

axelinaackie.blogg.se / 23 September, 2014 - 11:22 / Allmänt

Hejhej!
Igår blev det inte mycket till uppdatering då jag hade så mycket huvudvärk så jag gick och la mig redan vid 21.30. 
Men jag hann med en hel del ändå, jag red ut en cozy tur i skogen som tog ca 45 min på Bosse. Red klassiska rundan runt sjön som är väldigt go, sörran red med också fast på Bullen. 
Bosse var väldigt duktig, hade det blåa bettet som han går väldigt bra på. Mjuk och fin utan att hänga i tygeln. Red vara i skritt och trav eftersom att han skulle gå ett lugnare pass efter 3 dagars tävling. 
 
Elenya trimmades ordentligt först lite i paddocken och sedan en längre stund i ridhuset. Antonia hjälpte mig lite i slutet och då gick det väldigt bra! Tränade på tempoväxlingar och övergångar så att hon skulle bli kvick.
 
Polo fick en välförtjänt vilodag då han har hoppat rätt stora klasser under föregående helg. Idag är det back to work men hans normala veckoschema skiljer sig lite från Bosse och Elenyas. Rider i skogen väldigt mycket på honom då han trivs med det! Så en vanlig vecka består ungefär av 5 skogsturer, och två trimpass. 
 
 


Postat av: Anonym

Har ni skoljoggen? Isåfall brukar du springa den eller gå? Hur lång är den? Bryr du dig om om du kommer in på bra tid?

Svar: ja såklart! Jag brukar springa men gjorde inte det sist då jag var förkyld. :) Våran slinga är 3 km men man får springa 6km om man vill och nej jag bryr mig inte så mycket om tiden, försöker mer hålla ett jämt tempo så får det bli som det blir.
None None

2014-09-23 @ 13:08:49


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: