Lite om Elenya

axelinaackie.blogg.se / 10 September, 2014 - 11:36 / Allmänt

Elenya är ju väldigt ny för mig och jag har inte skrivit så mycket om henne förutom att jag nu fått henne och att hon har gjort en bukoperation, därför har hon vilat i 3 månader. 
Så här kommer lite grejer som kanske kan vara intressant för er att få veta! :)
 
Hon är 10 år och är importerad från Tyskland av oss men kommer ursprungligen från Belgien. 
Hon har hoppat lite 140, Bl.a vann sörran morgondagens vinnare med henne inne i Scandinavium i vintras! 
Mina mål och tanken med att jag fick Elenya är dels att om Antonia skulle haft kvar henne hade hon haft 5 hästar vilket skulle vara lite mycket. Också att hon är en bra häst för mig att rida, väldigt väldigt enkel att rida på hinder och okomplicerad helt enkelt. En perfekt första storhäst för mig! 
Vårat mål detta året är att kvala till 130cm. 
 
Hon är väldigt sur och grinig mot andra hästar, men mot människor är hon jätte snäll. Hon gillar inte hundar och kan sparka mot dom men älskar att stå på gången och bli borstad. Hon gillar inte socker och man kan inte pussa henen på mulen. ;-)
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: