stallpaddar, lindor, benskydd.....?

axelinaackie.blogg.se / 23 April, 2012 - 18:52 / Allmänt

Finns vissa grejer som kan vara bra med det och vissa mindre bra. Men personligen så kan jag tycka att det är
ganska töntigt när folk står och tar på nån jädra kyl-lera eller tar på paddar+lindor för en vanlig natt lixom. Ibland
tror jag att man glömmer av hästens riktiga natur, springa vilt i skogen typ! Självklart så skall man ha
benskydd/lindor när man rider men ibland så ser det ju ut som att vissa har tagit på sin häst typ en
skyddsutrustning på hela dess kropp. För det första kan det inte vara bekvämt för 5 öre... Jag tror att man kan
stirra sig blind på hur man själv känner sig ibland. T.ex om jag fryser, då lägger jag gärna på min häst ett till täcke,
eller på sommaren när det är varmt så vill jag jätte gärna att min häst ska dricka bara för att man själv är  törstig...
Tänk ändå vad kvavt det måste vara att tex ha back on track på sig i 12 h! Och sedan om hästen får gå ut så ska  man vara ännu mer rädd om hästens ben och låter paddarna sitta kvar för att ojojoj, tänk om min häst börjar  springa i hagen! :O:O -.-

Nu kanske det låter som att jag inte bryr mig ett dugg om hästarna skadar sig men så är det inte! Självklart så är jag oxå rädd om hästens ben men ibland kan det gå lite över styr!

image descriptionHär ser ni Ralle då som har en linda på sig i hagen men det var bara för att han hade väldigt ont... :'( Inte för att jag är rädd att kan ska sparka av sig benet i hagen...! ;) ;)

/Axelina





Postat av: Tilda

Men man "måste" ju ha (eller måste och måste men....) några slags benlindor om hästen lätt får gallor och svullna ben. Asså som jag som har inte back on track på Shelly, men det är veterinären som har sagt att vi ska ha det. Så på det sättet som Shelly då som lätt får gallor och blir väldigt varm och tjock i benen behöver det.

Men håller helt med dig med det du skrev! Hästmänniskor är såååååå fjantiga med sina djur xD Visst man är ju rädd om an ponny/häst. Men många är vääääääldigt fjantiga. (Tycker jag! ) xD



Hehe...LÅÅÅÅÅÅNGT inlääääägg! :)

2012-04-23 @ 23:10:02
URL: http://tildazblogg.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: