Tjenis mitt i eran goda nattsömn!

axelinaackie.blogg.se / 03 Juli, 2012 - 00:14 / Allmänt

Nu har jag äntligen tid att blogga.
 
Dagen började med en frisk morgonpromenad då jag skrittade på Ralle. Det gör jag nästan varje dag, känns bra att göra på morgonen helt enkelt! Sedan frukost och efter det så mockade jag. Men till min förvåning så var Ralle jätte renlig idag! (Y) BRA RALLE!!! 
Sedan så hjälpte jag och Antonia mamma att bära lite möbler. (Ingår i Mammas jobb) då tjänade vi lite extra casch! 
Då skulle vi iallafall bära möbler till en lägenhet som någon skulle bo i till Bergsjön, VÄRLEDNS gettho ställe..... Det bor bara choklad-bollar där.... haha. Då mötte vi en man där som hjälpte oss att bära in en soffa. Sedan sa han: håller ni på med hästar? (fast lite turk-brytning) ja... svarade mamma då. Han ba: kom, kom, jag måste visa er en sak... Då fick vi följa med honom längs ner i källaren, längst in. Det var typ massa burar på sidorna som ett fängelse på en film typ. Sen så sa han: OJ, jag glömte visst nyckeln till skåpet han hade dem där sakerna i, ni kan vänta här, sa han. Det kändes verkligen som en film när han gick iväg så känndes det som om han skulle bara låsa in oss där, längst ner i källaren. (då gick jag ut) Men mamma och Antonia stannade kvar och när han låste upp skåpet så var där MASSOR av mountain-horse stövlar... stulna..... Han hade ca 50 par..... HELT SJUKT säger jag bara!!


 
ÖVER TILL NÅGOT HELT ANNAT!
 
Idag kom Ewa Hellström hit och red på Cleo och Ralle. Ralle skötte sig exemplariskt för att vara Ralle.... Inte en ända bock (fast han var nog ganska sugen på att busa till det lite... ;) Men Ewa kommer och rider igen på onsdag då även jag ska sitta upp. 
Cleo var spänd i början. Det är det som är problemet med henne. Men sedan när hon hade blivit riden en stund så började hon att slappna av. Det är viktigt att ha henne väldigt rak i hörnerna och SEN svänga. Annars för jag den känslan av att hon blir lite som en gele klump. Lite sladdrig.... okey, dålig förklaring men ändå! ;)
 
Potter vilade idag, fick bara gå i gräshagen och ha det bra efter gårdagens bragd! :-)
 
Btw, imorgon ska jag till frisören, ni kommer att bli förvånde tror jag..... 
 
 


Postat av: TuaW

Va?? Stulna?? Vad gjorde han med dom då? Eller Lixom varför visade han dom för er?

2012-07-03 @ 12:00:15
URL: http://tuawesterlund.wordpress.com
Postat av: hilma nilsson

hej!
kan du visa en dild på alla dina roseter och medaljer?
kan du lega upp en video på när du hoppar?
hur många ponnysar har du och vad heter dom?
jag och min fam har ett stuteri så jag tävlar ofta!
hej då / hilma

2012-07-06 @ 23:30:53
URL: http://hilmanilsson.blo.gg


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: