tur i oturen

axelinaackie.blogg.se / 07 Juli, 2012 - 22:56 / Allmänt

Idag så skulle jag skritta ut på Cleo barbacka, som jag så många gånger gjort förut. Efter typ halva vägen så pratade jag och Mamma om hur snäll Cleo var! Men som alltid när man pratar om det så blir det aldrig som man tänkt sig. 
Vi skulle gå förbi en stor hage med Kossor. Jag vet att Cleo kan bli rädd för dem så mamma höll i henne. Men hon spände upp sig jätte mycket och till slut så ställde hon sig på bakbenen så högt så att det känndes som om hon skulle ramla baklänges, en väldigt obehaglig känsla. Jag satt på ett schabrak som bara gled bakåt när hon stegrade och även jag. Och observera att jag landade i en bajshög..... -.-
Mamma tappade Cleo och hon typ travade iväg några meter och sedan stannade så allt känndes helt lungt. Vi trodde att hon skulle stanna vid vägkanten och beta. Men inte då! Vägen vi gick på var för övrigt en ganska stor väg med trafik och hastigheten 70 km/h. Cleo sprang så fort hon kunde, iväg på asfalten och den stora vägen. Vi fick ju springa efter men hade ju förstårs inte en suck att komma ikapp. Men som tur var så kom en som vi kände förbi åkandes så vi fick åka med henne och åka efter Cleo. Ungifär 2 km bort hittade vi henne + 5 bilar som hade stannat för att dem hade varit på ett bröllop och sett Cleo och fångat henne. Hon stod vid en hage bredvid några andra hästar. Men som tur var så var hon inte skadad, hon gick bra och benen var inte svullna och hovarna var i för hållandevis kalla. Det ända som var, var att hon fick 2 lösa bakskor. Men inget värre än så.
 
Min lilla prinsessa, andra gången du är ute på vägen nu, du är inte något vidare smart om jag får säga det själv.....
 
 


Postat av: Tilda

Oj vad dramatisk!
Läskigt när hon springer ut på vägen så där.
Men hahhahaha, började faktiskt skratta när jag läste att du landade i en bajshög! Sån humor har jag...
Nä men då var det ju mjukt i alla fall ;) Eller??
Fast kanske inte så mysigt med bajs... xDDD
VAR DER MÄNNISKOR BAJS!?? XDD :D ;D
Nä nu får jag ta och gå och lägga mig, min kvällshumor håller på och ta över min kropp....;D

2012-07-08 @ 00:49:13
URL: http://tildazblogg.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: