Dagens ridpass - Ralle & Cleo

axelinaackie.blogg.se / 01 Oktober, 2012 - 22:07 / Allmänt

Idag (och även igår) hade jag det mjuka pelhambettet på Cleo. Jag brukar ha det ibland då hon kan bli lite för stark om man bara rider henne med det vanliga träns bettet varje dag. Men hon var jätte fin! Tränade mycket på min sits och att hon skulle vara på yttertygeln. Det fukade bra til slut, och ont i ytterarmen fick jag också! ;-)
 
Sedan på Ralle så bestämde jag mig för att inte sitta och mesa. Utan rida ordentligt även på honom och viddga på gränserna lite grann. Och det gick jätte bra när jag red! Han gick till och med på tygeln! Fattar ni? Ralle gick på tygeln! till och med i galoppen (några steg) xd Men hela tiden i skritt och trav! Och eftersom att det inte blev så mycket hoppning igår på tävlingen så hoppade jag 4 språng idag för att jag ville ju ha hoppat lite innan tävlingen till helgen. Och jag hade ett bra tempo och mycket BEN ända fram till hindret. Och det fungerade jätte bra! (y)
 
PS, du som undrade om vi skulle sälja lastbilen, kommer det en kund som vill köpa den så ska vi sälja den men i så fall köpa en ny. :-)
 


Postat av: Annina

Har du tänkt på att dina ponnysar är rätt lika Tyra Sjöstedts hästar!?

Cleo=Landsfrejd
Ralle=Joe
Potter=Dario

Haha!

2012-10-02 @ 16:37:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: