Magneto Polo

axelinaackie.blogg.se / 04 Oktober, 2012 - 10:00 / Allmänt

Som det står i rubriken så är Magneto Polo hans riktiga namn. 
Jag förstår om ni är nyfikna på honom, och såklart hade det ju varit kul om jag gjorde ett videoinlägg och berättade lite om honom, men eftersom att jag har lite svårt för att vara seriös i videoinlägg så kör jag den skriftiga vägen! haha. så här kommer lite allmän fakta!
*vallack
*D-ponny
*9 år
*Har tävlat upp till 130
*Är BIFF! ;-)
*Blir rädd när man tar av sig jackan om man sitter på ;-) 
 
Igår när jag såg honom för första gången så var han mycket finare än vad jag trodde! Han ser typ ut som en hingst från vissa vinklar, tjock hals, fluffig man och pannlugg. När jag red så hade jag ett gummi-pessoa bett. Tjejen som hade honom innan red honom på ett vanligt tränsbett, men hon var väldigt lång och jag är som ni säkert förstår väldigt liten på D-ponny än så länge! ;-) Och jag tycker att det bettet fungerade bra! Han var lydig på marken. Sedan när jag hoppade så var han jätte lätt att rida på hinder! Väldigt lätt att reglera både fram och tillbaka!
 
Den ända nackdelen är att han är vit.... xd haha! Och eftersom att detta är min fjärde häst så får mamma rida honom på marken, har hon sagt iallafall. Men såklart kommer jag att hoppa honom, samt rida på marken också ibland. Och för hoppningsvis komma ut på någon liten tävling snart! :-)
Och ifall ni undrar så ska han få ett dyon träns med platt nosgrimma, ett sånt som Ralle har. Det kommer att vara jätte fint på honom! ;-) Jag tänkte nämligen att ni sitter nu och verkligen undrar vilket träns hanska ha! hahaha!! ;-)
 
 


Postat av: Anonym

Hej! Asså inget elakat menat eller så. Men du har ju 3 hästar + att du rider Wendy också. Varför köpte du 1 till ponny då? Hade du tänkt att sälja nån utav dina ponnysar??

2012-10-07 @ 11:50:41


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: