Ponnyerna idag

axelinaackie.blogg.se / 25 Oktober, 2012 - 20:18 /

Jag red Potter och Cleo medan Ralle fick göra som vanligt ~ longeras! ;-) Vissa kanske undrar varför Ralle longeras så mycket, och det är för att han inte är så speciellt rolig att rida, han funkar väldigt bra när man logerar och så bryr han sig inte så mycket, han är en sån häst som kan vila sig i form! Och det är skönt att det finns sånna hästar också! :)
Men men, åter till hur det gick när jag red. Potter var sjukt fin! Jag gjorde den mest klassiska bom-övningen, nämligen korta och länga galoppsprången mellan 2 bommar. Och Potter kan bli lite studsig när man blandar in bommar/hinder, men idag var han jätte fin!!!
Cleo var lite stark och hängde i tygeln i början, men när jag satt tillbaka och hade mera ben så blev hon också jätte fin i slutet!

Imorgon ska mamma hämta mig direkt efter skolan och så åker vi förbi svenskridsport och vi ska köpa en brun och en blå luva till Potter inför SM. Jag ska ha RG och Annascarpati schabraket, så då måste jag ha matchande luvor! ;-)) Sen åker jag till stallet, sen tillbaka till skolan för att våran klass ska hålla i nåt jädra halloweendisco.... -.-





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: