ridpassen idag

axelinaackie.blogg.se / 13 Oktober, 2012 - 16:34 / Allmänt

Idag så red jag på Potter, Polo och Cleo, Ralle longerades som vanligt! ^^)
 
Cleo: Hon var lite pigg i början när jag red över några bommar, så jag gjorde som så att hon fick galoppera av sig lite runt 4kant spåret. Och pappa tvingade mig att räkna ut att jag galopperade sammanlagt 1 km i sträck. Då galopperade jag 3 varv åt vänster och 2 varv åt höger = 1 km. 
Efter det kunde hon slappna av en smula, jag "hoppade" över några små sockerbitar som cerpentiner. Och det funkade mycket bra till slut! :-)
 
Potter: Jag red honom ute i paddocken, dagens happening! Och jag vet faktiskt inte vad den lille grisen höll på med, för att i galoppen så hoppade han, skuttade, sparkade bakut, bockade VARJE steg! Som vanligt då... -.- Men till slut så skärpte han sig lite. Så i slutet var han jätte fin både på volten och rakt spår i galopp! Jag skuttade över 2 st hinder som stog framme också. Tränade på att ha ett flyt hela vägen och inte ta i honom innan hindret. och det gick förträffligt efter några gånger!
 
Polo: Han fick longeras lite innan jag red för att göra sig av med lite överskotts-energi. Och som ni kanske såg på bilderna i förra inlägget så hoppade jag idag! Och han var JÄTTE fin! Jag hoppade en bana på 110 (det är inte 110 på bilderna) Jag tycker att han är väldigt enkel att rida på hinder, lätt att reglera. 
Som sagt så var han toppen idag, min jätte ponny! ;-)
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: