Dagens väldigt lyckade ridpass!

axelinaackie.blogg.se / 01 Augusti, 2013 - 17:35 / Allmänt

Började med att ta ut Ralle på en tur i skogen. Red standardrundan och jag tänkte förklara lite hur den ser ut!
Först klättrar man upp för en jätte lång och jätte brant backe, bra träning för Ralle! Sedan kommer man till en skogsstig som man får skritta på en bit samt rida igenom ett vattenbryn. Därefter kommer en lite slätare väg och det är där stenmuren står. Efter muren skrittar man ner för en lång backe och sen är man ute på den långa vägen där man kan trava/galoppera. :) 
Ralle skötte sig exemplariskt, det kunde inte ha gått bättre! 
 
Där efter trimmade jag Polo ett kort men intensivt pass i paddocken, anledningen till att jag red så kort var att han var så fin! Riktigt bra verkligen, det som glädjetårar mig var att han var inte alls stark på vänster tygeln, eller lite stark var han såklart, men väldigt bra för att vara Polo! 
 
Sist red jag lite markarbete på Cleo, galopperade över en liten bana med 60 cm hinder för att hon ska lära sig att chilla lite och inte bli så stressad så fort hon ser ett hinder. Hon var riktigt duktig idag, helt lugn och avspänd hela tiden. Avslutade med endast ett lite högre språng och då snärtade hon till riktigt ordentligt, känslan var inte som vanligt då hon gör sina stora,höga,långa hopp, utan hon kändes.. ja, snärtig och smidig! 
 
usch, får nog ta och redigera denna bilden litegrann....
 
 
Sådär ja.
 


Postat av: Bajs

Gjorde du nåt på ridstrumpan?? Ser ut så haha

Svar: hahahahahah, nej jag suddade bort hela mitt face!
None None

2013-08-01 @ 19:45:52
Postat av: Anna

Men du skulle ju ha gjort något åt ponnyns tjuriga min i stället för ditt söta ansikte! =)

2013-08-02 @ 10:29:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: