powerwalk !

axelinaackie.blogg.se / 23 Augusti, 2013 - 12:41 / Allmänt

Kom precis hem från en powerwalk på 7km som jag tog mig runt på 49 minuter EXAKT! Idag var jag riktigt hurtig alltså. Men nu kan jag med gott samvete äta lite ben&jerry som fredagsnöje! 
 
Efter att ha varit så duktig som jag precis var och motionerade 7km ska jag sätta mig och göra lite läxor med ett glas juice. Om ca en timme kommer pappa och hämtar mig och jag åker till mina ponnysar som står och väntar i hagen. Cleo ska ridas ut och Polo ska trimmas.
 
På tal om Polo. Igår när jag hoppade var han tjafsig i munnen. När jag tog tillbaka innan hindret blev han sur och när jag skulle bromsa efter hindret viftade han bara med huvudet och lixom drog frammåt. 
Jag rider med ett gummiklätt pessoa på honom och det fungerar utmärkt på marken men jag tror inte att det är det ultimata bettet vid hoppningen. 
Nästa gång jag hoppar/markarbete ska jag testa ett mjukt, böjbart gummipelham på honom. Nästan alla hästar älskar det bettet och pelham är väldigt bra banhoppnings-bett.
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: