Dagens ridpass

axelinaackie.blogg.se / 04 Januari, 2013 - 17:29 /

Polo var riktigt fin idag! Jag började med att skritta ut en lång tur med Felicia som red på Spotty i ungefär 40 minuter. Polo var jätte snäll trots den långa vintervilan. När jag kom tillbaka till stallet gick jag in i ridhuset och travade honom i 10 minuter. Han var riktigt mjuk och fin i hela kroppen och var väldigt bra i handen. Jag hade gummi-pessoat och det är det bästa bettet för tillfället när jag rider på backen. Men när jag hoppar så ska jag sätta upp tygeln så att det blir som ett vanligt 2 delat då han är mycket mer uppmärksam när jag hoppar.
Åter till ridpasset. Jag red mycket volter för att han skulle mjuka upp sig lite. Det gick verkligen bra idag och det glädjer mig att han är så himla snäll att rida ut på! Även om Potter som Antonia red på hade världens bock-anfall så höll Polo sig helt lugn. :-)
Potter var så CP-störd idag att Antonia fick vända och rida hem.. xd När hon kom hem så trimmade hon honom 20 min i ridhuset, han var lite bockig sa hon men annars gick det bra!

Det blev ett väldigt bra ridpass på Ralle också! Men med honom så började jag med att trava i ridhuset i 15 minuter. Han var riktigt fin! Gick till och med på tygeln i skritt *applåder* Det är inte illa för Ralle det! ;-) I traven lyssnade han väldigt bra för skänkeln, flyttade sig bra och gjorde bra tempoväxlingar. Sedan travade jag ut i 25 minuter. En riktigt bra trav-väg red jag på och det gick väldigt bra, han bockade inte en ända gång! ;) så set gick väldigt bra om man bortser från att han tvärstannade utan förvarning mitt på vägen... ;)
Cleo red jag bara i ridhuset idag. Hon var riktigt riktigt fin! Jag red henne i en ganska låg form och mycket lösgörande arbete. Jag övade mycket på skänkelvikningar och just det momentet gick väl sådär.. Men jag fick till det några gånger då hon flyttade sig riktigt bra!

Felicia är hemma hos mig nu och jag har precis städat mitt rum lite as usual. Jag har det alltid jätte städat i mitt rum, bara så ni vet!
Men nu ska vi kolla på film, vi hörs!



Postat av: Rasse

Det där inlägget förtjänar ett STORT K-BRY! ;)

2013-01-04 @ 19:06:33
Postat av: Rasse

Det där inlägget förtjänar ett STORT K-BRY! ;)

2013-01-04 @ 19:06:33


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: