Europamästerskapen 2013

axelinaackie.blogg.se / 19 Juli, 2013 - 11:30 / Allmänt

Tjeeeenare
 
Det sägs att jag ska våldgästa bloggen den närmaste veckan so let's start.
Som Ackie skrivit så ska jag blogga om min resa till EM som går i Italien, Arezzo närmare bestämt. Man kan säga att min resa börjar idag men min "resa" dit började egentligen redan förra året då vi efter en utvärdering av EMet i Fontainebleu la upp en ny plan hur jag och Bosse skulle vara som bäst förberedda till nästa EM och förhoppningsvis kunna göra ett ännu bättre resultat där. 
I år har jag främst focuserat på att få Bosse att använda sig av sin kropp och inte bara hoppa på "vilja" och kapacitet. Jag har även sen förra året gjort lite små ändringar så som val av bett, tränare och andra förberedelser. 
Så förhoppningsvis skall vi hoppa dessa kaninhinder som råkar ligga på 135 cm...med style ;)
 
För er som inte är så haj på kartan så är det 210 mil till Arezzo. Vi kommer sprida ut resan på 3 dagar. Idag åker vi hela dagen lång och övernattar i Berlin. När man åker så långt är det otroligt viktigt att hästarna mår bra under resan. Bosse står till exempel lös som i en box för att få bästa möjliga trivsel. Om han får känna sig fri och inte behöver stå fastbunden så stormtrivs han! ;) Han har också fri tillgång till vatten såklar och då brukar jag ge honom betforvatten och jag har även vant han vid att dricka äppeljuice för att han ska dricka så mycket som möjligt. 
Nästa stopp blir om en liten stund då Bosse ska få lite nålar i ryggen. Haha han tycker faktiskt det är väldigt skönt, även om massören får passa sig noga då han sparkar vilt omkring sig om han är det minsta missnöjd.
 
Men jag skriver mer under resns gång! Ska försöka hitta wifi vilket inte alltid är så lätt dock... 
Mitt nöje de närmaste dagarna!
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: