Fact about my ponies. (svar på kommentar)

axelinaackie.blogg.se / 10 Juli, 2013 - 09:15 / Allmänt

Hej! Kan inte du skriva lite mer info om dina ponnysar? Typ storlek, speciella bus personligheter och sånt.
 
Svar: Självklart kan jag göra det! :) Men jag skriver bara dom lite mer speciella sakerna om varje ponny!
Vi börjar med Polo: Han är en maxad D-ponny som är ganska rädd av sig. T.ex kan han bli rädd för en borste om man inte har visat honom den.
Han är väldigt kelig, men det tar lite tid innan han litar på en. I början när jag precis hade fått honom kunde jag inte ens fånga honom i en mini-hage, men nu kommer han till mig i en stor hage. Han är låg i rang, och försöker alltid få igång Ralle i hagen men han lyckas inte så bra... ;-) Han dricker inte ur vattenkopp och är 7 eller 8 år och kommer från Irland. 
 
Cleo: Cleo är en maxad C-ponny som vi köpte av Sven 2009. Då var hon 6 år och såg ut som någonting katten släpat in ;) Hon var smal som en vandrande pinne och såg ut som ett föl. 
Då hade hon gått någon 110. 
Cleo är en liten prinsessa som älskar att bli klippt, borstad och pussad på. Men när man rider henne får man ibland ta till med hårdhandskarna då hon måste ha bestämda ramar för att fungera.
Hon kan hoppa hur högt som helst men kan absolut inte gå över bommar. Hon har gått msvA med ett ner när Antonia hade henne. Cleo är 10 år och är från Belgien. 
Cleo är väldigt känslig för flugor (runt ögonen) och är väldigt sällskaplig, hennes bästa bästa vän var Rico. 
 
Ralle: Fullständiga namn: Emerald Pride. 
Ralle är as cool, han äter allt, han beter sig som en fet mini-shettis när det gäller mat. Han går helst inte på tygeln, men om man måste kan han det också. Han trivs väldigt bra på meeting när man står uppstallad. Han sover middag väldigt ofta, alltså ligger ner i boxen efter det att han har ätit lunch. Han är en 14 årig connemara from Ireland! 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: