Hur jag gör iordning mina hästar innan ridning.

axelinaackie.blogg.se / 26 Juli, 2013 - 17:30 / Allmänt

Om vi nu leker med tanken att jag har jätte mycket tid på mig att göra iordning en av mina hästar gör jag på följande vis: 
 
Börjar alltid med att kamma igenom manen, svansen och pannluggen, är väldigt skonsam när det gäller pannluggen då jag inte vill att den ska slitas. 
Sedan tar jag en jätte hård rotviska och borstar av hästen med, är inte så noggrann med denna borsten. Bara om hästen har fläckar eller torkad lera på sig.
Efter det tar jag en lite mjukare rotviska och borstar av hästen, är lite mer noggrann och ser till så att den mesta smutsen är borta.
Sen är det ryktborstens tur! Ryktar noga hela hästen tills den är len. Och sedan som sista slutfinish borstar jag av hästen med en jätte mjuk ansiktsborste. 
 
wollah!
I bakgrunden ser ni min fantasktiska lilla borstväska som jag har ALLT i! 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: