nöjd över helgen!

axelinaackie.blogg.se / 21 Juli, 2013 - 23:01 / Allmänt

Inledde helgen med 2 stycken 2a platser i MsvB, var 3 tiondelar från ettan med Cleo och exakt en sekund långsammare med Polo. 
Sedan debuterade jag MsvA med polo, rev 2 hinder på slutet då mjölksyran började komma, men väldigt nöjd ändå!
Bestämde oss för att åka till tävlingen idag igen och hoppa MsvA med båda, Cleo och jag missförstod varann på en lång oxer men hon försökte. Snäll ponny, mindre snäll ryttare. 
Avslutade helgen med en runda på 4 fel i MsvA med Polo och vinst. Riktigt nöjd! 
 
Visst hade det varit helt perfekt om vi skulle satt nollan idag och varit kvalade till SM, men jag brukar alltid tänka att allt händer av en anledning. Då känns allt mycket bättre! Det var kanske inte meningen att jag och Polo skulle hoppa SM? Det är ju riktigt svårt och maxat och jag har bara hoppat två 130cm så teoretiskt sätt hade det varit lite tidigt. 
Nästa stora tävling är BalticCup i Danmark (tror jag?) :) 
 
Nu ska Ponnysarna få 5 dagars vila från och med onsdag då jag åker till Italien och kollar när Antonia hoppar EM. Skönt för dom att bara gå i stor hage och chilla på livet. Mindre skönt för mig att åka till Italien eftersom att det kommer vara SJUKT varmt. Har vi otur kan det vara 35°C...

Potter var riktigt snäll idag! *förvånad* Han var något tung i handen, men lyssnade bra annars, han var fin, lyssnade bra för skänkeln vilket jag tycker är otroligt viktigt. 
Ralle därimot.... BAMBAMBAAAAAM.... Det gick åt HELVETTE. Slutade med att jag kastade mig av, spolade av honom och släppte ut han i hagen. Snacka om skänkeldöv häst. 
Lovar att jag ska vara snällare mot dig imorgon Ralle, kommer även ta på mig hammar-sporrarna. 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: