ombyggnad av stallet !

axelinaackie.blogg.se / 07 Juli, 2013 - 15:00 / Allmänt

Skrev ju för ett tag sedan att jag skulle berätta för er hur vi skulle bygga om stallet här hos mamma, så det tänkte jag berätta nu. 
Där paddocken befinner sig nu, ska vi bygga 4 stora, fina uteboxar. Själva dörrarna ska vara frammåt så att hästarna kan kolla ut mot "innergården". På baksidan ska det vara en grus-hage till varje box som sitter ihop med boxen så att det bara är att öppna boxdörren så kan hästarna gå ut. Hagarna kommer bli ganska långa och ganska smala, väldigt praktiskt om man te.x har bråttom på morgonen när man ska släppa ut eller om det är oväder kan boxdörren vara öppen så att hästen kan gå in och ut som den vill. Sedan finns ju fortfarande gräshagarna. 
Där mitt lilla stall befinner sig nu ska det byggas om till en sadelkammare och 2/3 gångar där man kan ställa upp hästarna. Det rummet ska vara uppvärmt så att man även kan vara där på vintern utan att frysa ihjäl. 
 
Eftersom att uteboxarna + hagarna kommer vara där paddocken är nu, ska det byggas en större paddock lite längre bort med fibersand. 
 
Tror att det var allt, sedan när eller om (haha) detta bygget kommer bli av är oklart, kommer antagligen mest vara Antonias hästar som står där vilket jag säkert har nämt tidigare p.g.a att hon ska gå i skolan här. 
 
 


Postat av: emmalofling-häst,tjejblogg

fin blogg! elitryttare?:)

2013-07-07 @ 15:53:59
URL: http://emmalofling.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: