snabb update

axelinaackie.blogg.se / 19 Juli, 2013 - 18:17 / Allmänt

Nu är jag nästan klar med allt, har bytt om nu och ska snart åka in till kungsbacka och äta på Ester, bästa resturangen! 
Det tar sån sjukt lång tid för mig att fixa allt innan en tävling eftersom att jag är så noga med allt. Jag lägger ner en kvart på varje träns vilket betyder att det tar 30 minuter att bara smörja tränsen! haha, långsammare får man leta efter... Först plockar jag loss bettet och stättar det jätte noga, sedan putsar jag tränset väldigt noga med leader-cleaner, det rengör tränset jätte bra. Sedan smörjer jag på läderfett så att det blir mjukt. 
 
Ralle är riden också, trimmade honom och han var riktigt fin! Det räcker att man bara hänger på gramanen så går han som en liten dressyrponny!
 
Förutom att ha gjort iordning all utrustning har jag duschat Cleo och gått en powerwalk på 54 minuter. Hon blev väldigt ren och VÄLDIGT len! Diskmedel ska man inte underskatta mina vänner!
Sedan måste jag berömma Cleo att hon var så snäll när jag var ute och gick. Mötte en mini-kross (en sån som pruttar as högt) på en STIG och hon brydde sig inte. Mötte även ett gäng hällesåkers-dårar som kör 200km/h med sina gamla volvo 7-40 och dom brydde hon sig inte om heller. :)
 
När jag kommer hem ikväll ska jag rida ut på Polo en sväng, bada honom och packa in sadlarna. Sedan är allt finish! 
 
Btw, mitt hår har blivit lätte långt!!! *exalterad*
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: