"Viljan drar halva lasset"

axelinaackie.blogg.se / 25 Juli, 2013 - 17:20 / Allmänt

-Jag har lätt för mig i skolan, därför har jag hoppat över en klass. Okej, så var det inte. Hoppade över en klass för att mina kompisar som var äldre började i skolan och då fick jag också göra det. (men vi kan ju låtsas att det var för att jag var så över interligent)
Tycker inte att någonting är svårt egentligen, det är bara det att jag inte har någon motivation, ork eller vilja att skriva musikuppsatser eller göra en forskning om hur atomens tjärna ser ut. Men dom ämnerna jag tycker är roliga går det såklart bättre i, är man intresserad i något blir det alltid roligare.
 
-Om man ska göra något riktigt svårt är det viktigt att man verkligen vill göra det. Ett exempel är om jag ska hoppa ett högt hinder med mig själv, då måste jag stå och tänka i typ 2 minuter på just varför jag vill klara det. Oftast tänker jag på människor jag stör mig på, och om jag då klarar hindret så blir alla dom människorna ägda. Hahaha, annorlunda taktik, men den är förjäkla effektiv. 
 
Det jag försöker säga är, att viljan drar halva lasset. Så om du ska göra något du verkligen inte vill kommer det bli dubbelt så svårt än om du gör något du vill. :)
 
 
Inget jätte bra blogginlägg, men det får duga som tidsinställt! ;-)
 
Min nallebjörn i vintras! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: