Vilken härlig dag på något sätt...!

axelinaackie.blogg.se / 12 Juli, 2013 - 20:03 / Allmänt

Nu har jag ridit Cleo och Polo, red markarbete idag istället för att trimma. Det är ju så mycket roligare att träna med små hinder och bommar än att bara rida runt. Båda 2 var riktigt fina.
Cleo var okej när jag red fram, lite spänd och på tårna, men efter att ha vilat i 3 dagar är det ganska naturligt. Sedan när jag började med markarbetet gick det jätte bra, man övar så mycket när man rider över små hinder, det behöver inte alls vara högt, 60cm räcker gott och väl. Det jag övar på är min avståndsbedömning, och det kändes mycket bra idag. När jag sedan travade av henne gick hon super!
Polo var fin i början men lite stiff och stel men var ändå samarbetsvillig. Sen när jag red över de små hindrena gick super. när jag travade av var han mycket mjukare än i början av passet och var till och med eftergiven i vänster tygel!
Släppte ihop Polo och Cleo sen i bakhagen och det gick bra, Cleo var så exalterad att hon inte ens hälsade på Polo så han fattade ingenting, haha! Cleo lekte att hon var världens vackraste anglolarab och var jätte glad. Men det är klart eftersom att hon bara gått i liten hage innan.

Nu sitter jag i bilen på väg till mamma med Ralle i bagageluckan, lite trångt men det fick gå. ;-) Ska stanna och handla middag nu. lite olika sorters skinkor, vattenmelon och sånna krispiga sticks. Mmmm... Sedan ska jag trimma Ralle på våran fina gräsbana eller så skrittar jag bort till galoppbanan.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: