tävlingshelg igen!

axelinaackie.blogg.se / 16 Maj, 2013 - 12:25 / Allmänt

På lördag är det dags för tävling, Jag och Polo ska till Fjälkestad och hoppa ridsport ponnycup. Bara en klass för att spara på min fina ponny. :) Jag är inte den som brukar hoppa förklass. Det känns bara onödigt och att man sliter på hästen. 
Jag räknade ut att min klass kommer att börja ca 4, så vi behöver inte åka så tidigt - skönt! 
Det är en stor gräsbana jag kommer hoppa på, första gången jag tävlar Polo på gräs! Personligen gillar jag inte att hoppa på gräs, det känns bara så stort och vädret måste vara perfekt för att banan ska vara bra. Men eftersom att 66% av mina ponnysar kommer från irland så får jag lita på att dom gillar att hoppa på stora gräsfält. Det är ju trots att irländrarnas natur! 
 
Polos upplägg innan tävlingen är att tirmma honom idag (torsdag) och rida ut imorgon till galoppbackarna, det var allt för längesen jag red där! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: