ridpassen idag

axelinaackie.blogg.se / 10 September, 2013 - 20:52 / Allmänt

Kom hem och skyndade mig att sadla på min bruna springare Cleo för att rida bort till galoppbanan. Det började med att hon VÄGRADE att gå efter typ 60 meter. Så jag fick leda djuret resten. Efter att ha mött 3 olika stora lastbilar, en skolbuss och en traktor kom jag fram till slutmålet. 
Väl där var det 9 stycken som red där redan varav en hade en galen häst som bockade av henne 2 gånger. En av dom 9 som red på galoppbanan var Antonia så istället för att rida på galoppbanan med så många andra skrittade jag hem med Antonia igen. 
Red henne istället på gräsbanan efter min 40 minuter långa framskrittning. Hon var AS fin. Skrittade och galopperade bara, ingen trav. 
Måste bara säga hur fin Cleo är, att sälja henne kommer bli väldigt väldigt jobbigt. Så om du vill göra mig förkrossad ska du köpa Cleo. 
Foto: Annie Berggren (tack snälla!)
 
Ralle skrittade jag på gräsbanan i 10 minuter och skrittade ut i 10 minuter. Tack gode gud att han kan gå själv från gårdsplanen iallafall! Finns väl inte så mycket att säga, allt flöt!
Tog tid på hur lång tid det tar för mig att mocka Gris-Ralles box, resultatet blev 9 minuter. Helt okej ändå! Men då silade jag inte spånet alls, bara skyfflade bort skiten utan minsta lilla känsla. När jag mockar med känsla kan det ta upp till 20 minuter per box...
Vardagslyx!
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: