Typ gästbloggning...

axelinaackie.blogg.se / 04 September, 2013 - 12:40 / Allmänt

Hej så trevligt att träffa er. 
Jag är Clara, Axelinas bästa och ENDA kompis. Jag tänkte skriva lite om mitt liv för er. 
Jag har 6 hästar som jag rider. 4 av dom är mina egna och de andra 2 rider jag bara. Jag har 2 C-ponnyer, 2 D-ponnyer och 2 storhästar. 
 
Jag ska berätta lite om varje häst här för er och jag börjar i storleksordning.
 
Ambra (C-ponny): Ambra köpte vi för 3,5 år sedan efter att sett henne på en film på youtube. Hon var knappt inriden och hade man ända ner till bogen. Nu har vi tävlat upp till MsvA felfritt.
Jessie (C-ponny): Jessie är inte min ponny. Hon kom ifrån Norge i Lördags. Jag har hunnit rida henne en gång och då gick det jättebra. Jessie har tävltat det mesta innan. 
Ralla (D-ponny): Ralla har fått sitt namn efter Ralle. Ralla köpte vi från Irland för ett tag sedan. Hon är en väldigt speciell ponny men världens snällaste. Vi har hoppat upp till LA felfritt. 
Snowy (D-ponny): Snowy är inte heller min ponny utan jag rider henne bara åt några kompisar till oss. Dom köpte henne från Irland förra sommaren då Snowy var 5år. Nu iår har vi tävlat några LA tillsammans och kvalat till ungponny SM. I helgen kanske vi ska debutera MsvB.
Naomi (häst): Naomi har vi ägt hela hennes 6års långa liv. Under den tiden har hon hunnit få ett föl. Vi har tävlat upp till 120cm felfritt.
Pella (häst): Pella köpte vi som 2åring och nu är hon 4år. Vi har inte hunnit tävla så mycket mer än några 1m felfritt. 
Jag och AmbraArab ;-)
 
Då kanske ni undrar hur jag får ihop det med skolan, läxor och 6 stycken hästar att ta hand om varje dag. Det är såhär att varje dag blir det sena kvällar för att alla hästarna ska få motion. Läxorna gör jag fast bara på rasterna. Annars gör jag dom bara lite snabbt. Jag tänker så här att jag prioriterar hästarna före skolan. Vissa gör tvärtom men jag vill satsta på hästar som jobb och då behöver jag inte skolan. Men jag behöver kunna rida och då är det bra att rida mycket. 
I det avseendet är jag och Ackie ganska lika, förutom att Ackie är liite bättre på att göra läxorna. ^^
När jag och Axelina gått ut skolan, ska vi åka till något annat land. Troligen Tyskland och jobba med hästar. Det ska bli väldigt kul och jag ser redan nu, 2år innan det händer fram imot det. 
Jag och RallaNordsvensk ;-)
 
 
 
 


Postat av: Anonym

Inget gymnasium?

Svar: strange friendooo... ;-)
None None

2013-09-04 @ 18:07:20
Postat av: Mosing kosing

Ja Clara du e ju bara bäst!

Svar: Du med mosing kosing /Clara
None None

2013-09-04 @ 21:43:15


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: