Varför jag helst inte tävlar med knoppar...

axelinaackie.blogg.se / 13 September, 2013 - 11:00 / Allmänt

Visste ni att jag alltid håller mig i manen över varje hinder? 
Lite kul, jag vet. Men det är ett väldigt bra inlärt beteende då det har hjälpt mig att inte ramla av väldigt många gånger. 
Jag har ofta funderat på varför jag alltid sitter så frammåtlutad i kombinationer men nu har jag kommit på att det är för att jag håller kvar i manen genom hela kombinationen. 
 
Sista galoppsprånget lägger jag fram handen, vänster hand framför den högra och tar ett stadigt tag i manen men jag vet inte när jag släpper, haha. 
Jag tänker inte på att jag gör det längre, allt sker så snabbt och det är som en reflex som sitter i ryggmärgen. Jag har ingen aning heller när eller varför jag började med det. 
 
Därför har jag svårt för att hoppa hästar med tanig man eller knoppar, Polo är prefekt i det avseendet. En lång och tjock lejonman!
Kolla noga på hur jag har mina händer så ser man hur jag håller i manen. ;-)
 
 
 


Postat av: Anonym

Blev ralle svullen i benet när han fick en senskada? :)

Svar: Ja det blev han, om jag kommer ihåg det rätt så blev benet svullet ganska precis efter det att vi gick omkull, sen var det svullet i 1-2 veckor. Benet blev bättre när jag hade stallbandage på. :)
None None

2013-09-13 @ 15:06:19
Postat av: Anonym

Va ralle nästan ohalt efter en vecka då han hade gått omkull? :)

Svar: Nej det tog ett halvår... :(
None None

2013-09-13 @ 15:50:58
Postat av: jennifer

smart, men har alltid knoppar för tycker de ser så stilrent och snyggt ut! :)

2013-09-13 @ 21:32:58
Postat av: Tilda - TLryttarna

Ohoo, kanske ska man skippa knopparna i alla fall ;) Jag menar, varför inte ta till sig detta dunder tips? Hålla i manen över hindrerna står på tur! ;)

Fast dock så skulle det nog se en aning konstigt ut om jag kommer mot ett fjuttigt litet 90cm hinder och slänger mig över och ller i manen ;) Jag menar, om man hoppar över ett 120 cm hinder är det ju en annan sak, eftersom man har lite mer tid över hindret då ;)) HAHA.

2013-09-14 @ 22:59:28
URL: http://TLryttarna.horseworld.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: