Pysseldag

axelinaackie.blogg.se / 11 Augusti, 2014 - 22:02 / Allmänt

Idag har jag fått gjort en himla massa saker i stallet. Ska därför rabbla upp varenda liten grej jag gjort så ni får veta hur duktig jag har varit! ;-) 
Borstat Bosse alla mina 5 steg super super noga, kammat hans svans och gett honom sockerbitar. 
Skrubbat båda Elenyas bakben kritvita med hjälp av diskmedel och en diskborste. Kammat hennes svans, borstat hennes päls noga och skrittat henne i 30 minuter. 
Borstat Polo lika noga som jag borstade Bosse, ryktade jätte länge och fick bort hur mycket stöv som helst, kammade igenom hans svans, borstade huvudet och borstade rent alla hans ben jätte noga. Red sedan ut i skogen i 35 minuter med sörrisen. 
Putsat både Bosse och Polos träns väldigt noga med 2 olika medel, tvättat betten in i minsta detalj, tvättat alla schabraken från tävlingen, hängt upp dom på tork, packat ur sadelskåpet helt och hållet så att det är fräscht, lagt upp massa schabrak och täcken i täckes-rummet, putsat tävlingsförbygeln noggrannare än aldrig förr och sist men inte minst borstat, skrubbat och putsat rent 4 tävlingsskydd. 

Så skönt att allt detta är gjort! Nu är jag påväg hem och väl hemma ska jag kolla på lite film, alltid mys!

Älskar mina borstar <3<33333




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: