svar del 2.

axelinaackie.blogg.se / 30 Juli, 2014 - 12:09 / Allmänt

Hej 
Jag undrar hur det känns att ta över Bosse från din syster. Känner du någon press från andra & dig själv? 
Varför valde ni att du skulle ta honom, minns att du en stund inte skulle det. 

Och lycka till på SM! 

Kram
I början när jag fick honom gick det inte sådär jätte bra. Det tog ett tag innan jag kom på honom och det började funka för oss. 
I början kändes det inte så värst bra helt ärligt. Det kändes som ett misslyckande att ta över en ponny som precis tävlat två Europa-mästerskap, 4 SM och vunnit dubbelvinst i Falsterbo och göra resultat med 12 fel i MsvB. Så visst har man lite mer press på sig när man rider en ponny som varit så framgångsrik med ryttaren innan. Men efter vintern tillsammans då jag tränade en hel del och ännu mer under våren gav det resultat. Vi blev ett team och jag skulle aldrig kunnat få en bättre ponny som passade mig bättre än Bosse! Nu känns det verkligen som att jag vet hur han fungerar och jag vet vad som krävs inne på banan för att få till en så bra runda som möjligt.  Och att han har presterat så bra under våra senaste 130cm hoppningar känns som ett kvitto på att det funkar för mig också. Skulle aldrig byta ut Bosse mot någon ponny i världen och han är världens bästa gullegubbe<33
 
Mamma ville att Bosse skulle säljas efter det att Antonia ridit honom och att jag skulle få en annan ponny. Han var ute på annons under hösten men då det är nästan omöjligt att sälja ponnyer i Sverige för de pengarna som en ponny som Bosse är värd blev han inte såld. Jag var lika glad för det eftersom att jag fick ta över honom!
 
Tack så mycket, kram <3
 
Nöjd med dina betyg? 
Jovars! Dom är bra tycker jag allt! Med tanke på vilken nivå jag valt att lägga mig på i skolan och vad min satsning i livet går till är jag jätte nöjd med mina betyg! Jag menar, mitt mål är inte att ha A i alla ämnen eftersom att med tanke på sporten jag håller på med skulle jag aldirg kunna (eller vilja) lägga ner så mycket fritid till att plugga som krävs för att få så höga betyg. 

Vad kommer du vilja välja för linje när du börjar gymnasium? 
Ridgymnasiumet 1km från mi casa, perfekt när jag kan åka hem på lunchen <3<3<3 Känns som en passande linje för mig. 
Ska köpa en elcykel också, så kan jag bara fräsa hem på den under lunchrasten, laga mig något nayz och sedan åka tillbaka! Tänk att aldrig mer under skoldagen behöva känna den där starka hungern som tär sönder en inifrån. (Så dramatiskt det blev) 

Framtida mål med dina ponnyer? 
Tävla mästerskap och prestera bra där. Samt  hålla dom friska och glada. :)

Vad tycker du om dom nya ålders reglerna? (Tävla upp till 20 år, två grupper osv) 
Idiotiskt. Vem i hela friden vill tävla ponny som 20-åring? Nej där har svenska ridsportförbundet gjort en miss. Hade varit bättre om dom gjorde så att man bara fick tida ponny tills man var 16 i så fall. Så är det i alla andra länder vilket är bättre tycker jag. 
Eller egentligen hade dom inte behövt ändra något alls. Att ha 18-års gräns var bra tycker jag! 

Vad tycker du om 13-15 åringar som röker o dricker? 
Äckligt, vidrigt, fel, korkat men framförallt töntigt. Tycker verkligen att det är så fel och skulle aldrig i mitt liv röka eller dricka själv. Fattar inte vitsen och dom som håller på med sådant missbruk i så ung ålder är bara osäkra (och störda). 
Din blogg är super bra! :)
Tack så mycket, blir så glad! :D
 
är det någon ponny som ni lånat/ägt som du önskat att du hade fått tävla? 
Förstår inte riktigt frågan då alla ponnyer vi har haft har jag ju tävlat? :) Menar du av dom hästarna Antonia har haft då? För att dem enda hästarna vi har haft har ridits av mig eller sörran och dom som har ridits av mig har jag tävlat på, allihop! 
 
hur gör ni när det är så varmt på sommardagarna står era hästar fortfarande ute på dagarna? och rider du på dagarna? eller på kvällarna? 
 
Mina ponnyer går ut på morgonen och under de riktigt varma dagarna går de in runt 1. Sedan får dom vara ute någon timme på kvällen igen när det blivit skuggigt och svalare! Inte kul för dom att vara ute när värmen steker så. Jag rider oftast på eftermiddagen vid 5. Blir ofta så för att det är mest passande och då har det blivit lite svalare mot hur det är mellan 1-4. Men bäst är det att rida mellan 8-10, helt klart!
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: