Svar del 3.

axelinaackie.blogg.se / 30 Juli, 2014 - 22:29 / Allmänt

Vad är dina mål med Bosse? 
Mitt stora mål med Bosse är att tävla större mästerskap och prestera bra på dom. Sedan har jag såklart många mindre mål som måste uppfyllas innan "mästerskapsmålet" kan nås. Men jag lägger ner all tid jag kan för att nå mitt stora mål, varenda träningspass är en liten bit påvägen. 

Ska du göra en ny header? 
Ja så småningom, men denna gången lutar det mot at bara ha en bild och sedan mitt namn på, men jag vet inte... Gillar också hur den jag har nu är uppbyggd, att bilderna lixom smälter in i varann. Får se hur jag gör, men jag ska iallafall förnya den lite!

Vad är ditt mål med sm? 
Mitt mål med SM är att åka dit och få till så bra rundor jag kan, hitta ett flyt genom hela banan, ha ett bra grundtempo och rida på rätt antal galoppsprång. 
Jag tror att om man åker dit med tanken att "jag ska vinna SM" så är chansen väldigt liten att man faktiskt kommer göra det. Det gäller att ha rätt mental inställning tror jag. 
Så mitt mål är helt enkelt att jag ska rida så bra jag kan, bättre än så går inte. :)

Om du skulle få ha vilken ponny som helst, vilken skulle du vilja ha då? :)
Amy inglis ponny Nils D'hurl'vent. 
 
Har du något speciellt tränings upplägg innan tävling? 
Det beror helt på vad det är för tävling. Men med Bosse innan Falsterbo tränade jag mycket småhinder, lydnadsövningar och v-bommar. Antonia red honom en del också för att han skulle vara i sin ordning. 
Men med Polo till exempel behövs det inte lika mycket planering och träning bakom starterna. Han ser jag mest till att hålla glad i skogen och ha hoppat några dagar innan! ;)
Men jag tycker att det är jätte viktigt att rida noga innan tävling, framförallt på Bosse. Jag hoppar mycket små lydnadshinder för att träna ordning och reda och även med v-bom så att han ska hoppa igenom språnget och bli mer uppmärksam.

Ska du tävla baltic cup iår på Bosse/Polo? 
Japp, vi anmälde häromdagen till Fredensborg i Danmark v.35. Båda två ska med så det blir superkul! Har sett på en film att banan där är väldigt fin, en jätte stor, kritvit fibersandpaddock! Är väldigt peppad inför den tävlingen då det hela blir mycket roligare när det är utomlands! :D

Vilket är det bästa meetinget du har varit på? 
Strömsholm och lag-SM var väldigt kul eftersom att det gick så bra för mig, även Falsterbo var underbart givetvis!
Älskar din blogg, den är bäst❤️
Tack, så roligt att höra ! <3
(kände att lite landskap passade bra här)
 
Är Potter såld? 
Jaa, hänger du inte med i svängarna eller? ;-) Han bor numera en bit utanför Göteborg, inte jätte långt från mig hos en tjej som heter Minna. Dom är jätte gulliga tillsammans och det går superbra för dom! Så himla kul att det går bra med bästaste B-ponnyn i världen!

Hur lägger du upp tränings schema för dna höstar per vecka?
Jag brukar ha som "mall" för Bosse att han trimmas 3 dagar i rad och sedan får en uteritt. Sen börjar det om. Så 3 trim, en uteritt, 3 trim, en uteritt, osv. Men om han sköter sig riktigt bra händer det ganska ofta att det blir 2 trim, en uteritt, 2 trim, en uteritt. Och med uteritt menar jag inte att jag rider värsta långritten, utan då brukar vi vara ute och skritta på små vägar i ca 30-40 minuter. 
Polo har jag som mall att jag rider varannan dag i paddocken och varannan dag i skogen. Hans skogsturer är lite mer krävande med mycket klättring och trav/galopp. :)
Hoppar inte så jätte ofta om det inte är någon tävling på G.
 
Och hur lång är du och hur mycket väger du?
Jag väger mellan 47-48 kg och är 165cm tror jag. Jag är ganska lång för min ålder, eller jag är längre än en del i klassen och då är alla ändå ett år äldre. 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: