MsvA, nöjd

axelinaackie.blogg.se / 01 Juni, 2014 - 14:22 / Allmänt

Valde att hoppa utan teknikskydden idag vilket jag har gjort ett tag nu. Det resulterar i att han inte öppnar ut riktigt så bra som han kan. Vi har bestämt att jag ska ta på skydden i varje MsvA men inte oftare än så. 
Hur som helst, åter till resultatet! Han kändes trygg och bra trots att det var högt och maxat. Klarade vattengraven (!!) utan att trampa i vilket är en vinst i sig. Men jag red inte optimalt i kombinationerna så vi fick bakbensfel. (Han rev med bak alltså)

Men det som är så bra med Bosse är 
att, för att få honom att göra sitt yttersta och vara helt felfri måste jag rida helt optimalt också. Därför lär jag mig otroligt mycket på honom till skillnad om jag skulle ha en ponny som ordnar upp det även om jag inte rider perfekt. Det kan jag sedan ta med mig i större sammanhang och till andra hästar. 

Men med lite mer teknikträning, fler 130-hoppningar i bagaget och att jag kommer på honom mer så blir det as bra ! ;)







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: