Ber om ursäkt men nu ska jag bättra mig!

axelinaackie.blogg.se / 05 Oktober, 2014 - 20:07 / Allmänt

Uppdateringen, jag vet... Men denna helgen har varit så skön för att jag har haft flashbacks till sommarlovet! Ni vet när man kollar på så sjukt mycket serier och program att man lever sig in i programmet (det var lite jobbigt när jag nördade gossipgirl tho). Äter jätte god frukost och det enda måstet på hela dagen är stallet som jag inte ens ser som ett måste. Hur skönt? Bloggen har med andra ord kommit i kläm men nu är jag tillbaka i verkligheten så att säga. Haha vad hemskt det lät, det vill jag inte att det ska göra. För jag älskar mitt liv och har det så bra, det finns dom som har det väldigt mycket värre - tänk på det så var glad för fan.

Nåååå, vad har jag gjort idag då? 
Jag har under hela förmiddagen bara tagit det lugnt, det händer nästan aldrig att jag gör det så det var sjukt skönt. Sedan har hela eftermiddagen och kvällen spenderats i stallet där jag ridit 3 kusar. Sonja, Bosse-duracell-kanin och Polo. 
Antonia åkte nämligen till Maria Gretzer idag på prao och tog med sig alla sina hästar förutom Sonja (Lillan och Bullen då) så jag fick äran att rida Sonja lite. Hon var väldigt snäll och fin, speciellt i slutet! Det är alltid kul att rida hästar man inte rider så ofta, typ sörrans. Dock är det inte kul att rida oridna hästar som man inte känner. Kände mig tvungen att inflika det haha! 

Sedan trimmade jag Bosse... Vart ska jag börja? TUR att tålamodet var på min sida idag, att jag inte blev rosenrasande utan att jag faktiskt löste problemen vi hade så att han var som smör i slutet är ett under. 
Han har så otroligt mycket energi verkligen. Och eftersom att när han trimmas rider jag väldigt ordentliga pass bestående av väldigt mycket galopp får han en bra kondition också. Så idag, efter 20 minuter galopp utan paus, då blev han riktigt fin. Så är det nästan alltid, det krävs väldigt mycket galopp innan han börjar bli så som jag vill ha honom, men när han väl är där finns det inget bättre! 

Sist ut var gullegubben som fick en klassisk uteritt. Jag och Felle skrittade/travade och var ute i 50 min. Polo var lika snäll som vanligt, alltså världens snällaste! Trots en arg ko som kom springandes - hahahaha!
Jag och Sonja :)

Min vän som är famous på tv 

Så söta så




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: