Bosses nya bett

axelinaackie.blogg.se / 19 September, 2014 - 10:26 / Allmänt

Testade ju ett Poponcini bett på Bosse här om dagen. 
Bosse är extremt känslig i munnen och hatar när det rör sig. Han fungerar inge vidare på något annat än gummibett så jag tänkte att detta skulle bli perfa. 
Han trivdes väldigt bra med det i munnen och tuggade på det. Lyssnade fint men blev samtidigt inte överkänslig. MEN det var lite för kort... Jag kan ha det nån gång i mellanåt men om jag har det varje dag tror jag han kommer tycka att det klämmer. Det var inte jätte kort, han kan ju ha det men lagomt hade det varit om det var lite lite längre. 
Så synd verkligen! 
Men ett toppenbett om du har en häst som är väldigt känslig och gillar raka bett! :)




Postat av: Mathilda

Varför byter du inte det mot ett längre då? :)

2014-09-19 @ 11:36:38
Postat av: Till Mathilda

Tror att anledningen att hon inte byter är för att de kostar nästan 2000 kr.

2014-09-19 @ 15:58:45
Postat av: Anonym

Vad tycker du om att rida i icke säkerhetsstigbyglar? Skulle du kunna göra det? Vad tycker du om färgade stigbyglar, typ jin? :)

Svar: Jag skulle nog inte ridit i icke säkerhetsstigbyglar för att det skulle kännas lite osäkert. Jag har fastnat i stigbygeln och blivit släpandes en väldigt lång bit vilken inte var så kul, så om man kan undvika det har jag hellre ett par med säkerhets funktion!
Det är fint med färgade stigbyglar så länge man matchar med dom tycker jag! :)
None None

2014-09-19 @ 21:05:47


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: