Torsdagens ridpass!

axelinaackie.blogg.se / 25 September, 2014 - 21:18 / Allmänt

Idag var jag riktigt effektiv. Slutade ju skolan 20 över 4 men var inte hemma förren halv 5 då jag åkte med Clara till Svensk ridsport och hon har alltid sådan beslutsångest när hon ska köpa något. haha! Tar ju lite tid då men till slut kom hon fram till vad hon ville ha! ;-)
 
Åt en snabb macka innan vi for iväg till stallet. Har kommit in i det stimmet när jag äter mycket mackor igen... Eller inte så många som jag åt när det var som värst, äter bara 5 om dagen ungefär och dom är rätt små. tsss
 
Väl i stallet var klockan ganska mycket så jag var väldigt effektiv. Började med att rida en skogstur på Polo. Han var väldigt pigg och glad över att få komma ut efter 2 dagars trimmning. Polo är för go han.
Sen KosseBosse. Trimmade honom väldigt... konsekvent skulle man kunna säga. Jag var inte så försiktig som jag kan vara ibland när jag rider. Blir lätt att jag bara sitter där och tänker "gud vad fin han är, nu får jag inte förstöra någonting". Men idag hade jag inställningen "vad har jag att förlora?"
Så i galoppen började jag med att ha honom ganska samlad och göra små krumelurer, galoppombyten, små volter etc. Allt för att han skulle följa mina hjälper och lyssna på mig. Sedan gjorde jag jätte mycket tempoväxlingar och ökade 3 steg, samlade 3 steg osv osv. I början var han lite seg när jag skulle samla men ju mer jag gjorde det desto bättre gick det och i slutet lade jag bara om benen så samlade han sig från den stora galoppen. 
Efter alla tempoväxlingarna galopperade jag honom i en större galopp, då var han riktigt duktig - även till vänster! Så jag är väldigt nöjd med ponken idag. 
Då det regnade i förmiddags/i natt var det lite lerigt i paddocken så jag fick skölja av honom jätte noga efteråt, han gillar att bli avspolad men inte att gå in i spolspiltan... 
 
Mamma longerade Elenya och hon var pigg och glad! 
 
glad idag
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: